top of page

BMW N20 Jakoketjun vaihto Pirkanmaa

N20B20
BMW 320i (F30/F31)
BMW 328i (F30/F31)
BMW 428i (F32/F33/F36)
BMW 520i (F10/F11)
BMW 528i (F10/F11)
BMW X1 xDrive28i (E84)
BMW X3 xDrive28i (F25)
BMW Z4 sDrive28i (E89)

 Jakoketjun vaihto hinta

Hinnasto:

Jakoketjusarja +Öljypumpun  Ketju 1460€
Vesipumppu ja moniurahihna + 77€
VVTi pyörä + 450€

Hintaan kuuluu osat ja työt valmistajan huolto-ohjeiden mukaisesti.

Hyvä tietää BMW N20 koneesta!

Autosi moottori on varustettu kahdella ketjuilla. Sen yleinen kestoikä on 100-120tkm. Valmistaja on korjauttanut niitä jo jopa takuuaikana. Tyyppilliset oireet ketjunvaihtoon olisi seuraavat:
1. Rapiseva ääni kylmäkäynnistyksen jälkeen, joka hiljenee 5 sek kuluttua.
2. Naksutettava ääni ketjukotelosta tyhjäkäynnillä

3. Sytytyskatkoja

Asennamme asiakkaillemme vain paremmat ja vahvistetut versiot jakoketjusarjaa, että ketjut ja sen osat kestäisi alkuperäistä verrattuna pidemmälle.

Toinen ketju(alimmainen) on öljypumpun vetoketju, sen vaihto on harvemmin pakollinen, mutta sekin venyy ja voisi aiheuttaa isompiin ongelmeihin sen rikkoutessa. Öljypumpun vetoketjun kestoikä on noin 190-220tkm. Eli sen vaihto yleensä toteutetaan jakoketjun yhteydessä mikäli autolla on ajettu 150tkm yli. Valitettavasti öljypumpun vetoketjua ei saa mitata eikä sillä ole antureita niin muuten kuin vaihtamalla ei saa olla varma että ketjun kunto on hyvä. Öljypumpun ketjun vaihto edellyttää jakoketjun irrottamista joten sen vaaihto saman remontin yhteydessä olisi järkevä.

Jakoketjun yhteydessä vaihdamme aina kaikki tiivisteet mitkä pitäisi irrottaa remontin aikana, sen lisäksi vaihdamme valmistajan huolto-ohjeiden mukaisesti ketjun laahaimet, kiristimet, pultit tms

Remontin sisällöt:
Jakoketjusarjavaihtoon kuuluu: Jakoketju, laahtimet, kiristimet, stefat(akselitiivisteet) ja tarvittavat tiivisteet ja pultit.

Alimmaisen ketjuvaihtoon kuuluu em. lisäksi: Öljypumpun vetoketju, öljypohjan tiiviste, mootoriöljyt, öljynsuodatin, öljysihdin putsaus, öljytyhjennysproppu tms.

bottom of page